اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

فارس از وضعیت آب و هوای کشور گزارش می‌دهد

بارش رگباری و کاهش دما در شمال‌غرب/گردوخاک در زابل

روز دوشنبه با نفوذ جریانات شمالی به سواحل غربی دریای خزر، رشد ابر و بارش رگباری، گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد در استان‌های گیلان، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی رخ خواهد داد.

بارش رگباری و کاهش دما در شمال‌غرب/گردوخاک در زابل

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، براساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز و فردا در اغلب مناطق کشور آسمان صاف و آفتابی است. 

بعدازظهر امروز و اوایل امشب در ارتفاعات چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه، بویراحمد و خوزستان افزایش ابر، گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

در همین مدت در شرق و جنوب شرق کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید سبب خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

روز دوشنبه با نفوذ جریانات شمالی به سواحل غربی دریای خزر رشد ابر و بارش رگباری، گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد در استان‌های گیلان، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی رخ خواهد داد.

از روز سه‌شنبه تا اواخر هفته با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر در استان‌های ساحلی خزر، دامنه جنوبی البرز، شمال غرب و دامنه‌های زاگرس مرکزی در غرب کشور کاهش نسبی دما همراه با بارش‌های رگباری، وزش باد شدید موقت و گاهی رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

اواخر هفته در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. 

آسمان تهران فردا صاف، گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود و این شرایط روز دوشنبه نیز حاکم است؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۳۶ و ۲۴ درجه خواهد بود.

فردا اهواز با بیشینه دمای ۴۶ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۹ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهرماه ۹۶) تا روز ۲۳ شهریور ۹۷ میزان ۱۶۶.۳ میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۲۱۳ میلی‌متر بود، بنابراین بارش سال جاری ۲۱.۹ درصد کمتر از سال گذشته است. همچنین میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور ۲۳۱.۱ میلی‌متر بود که بارش سال جاری ۲۸درصد کمتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزان بارش در هفته پنجاه و یکم سال زراعی متعلق به منطقه ماسوله در استان گیلان به میزان ۳.۹ میلی‌متر بوده است. همچنین میانگین گر‌م‌ترین منطقه کشور دهلران در استان ایلام به میزان ۴۹.۲ درجه سلسیوس و میانگین خنک‌ترین منطقه، خیرآباد در استان زنجان به میزان ۶.۱ سلسیوس بوده است.

کاربران همچنین می‌توانند خبرنامه هفتگی هواشناسی کشاورزی را از اینجا مشاهده کنند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول